Cvičenia Aerobiku

BodyForming
BodyForming je cvičenie, ktoré cielene formuje problémové partie (stehná, zadok, brucho,...) a posilňuje chrbtové svalstvo. Tanečná zostava, ktorá slúži na rozohriatie organizmu trvá prvých 10-20 minút a po nej nasleduje posilňovanie s váhou vlastného tela, s činkami alebo gumičkami. Je to hodina aj pre začiatočníkov.

 

BasicForming
BasicForming je cvičenie, ktoré pripravuje začiatočníkov na cvičenie v kolektíve. Zoznamujú sa so spôsobom cvičenia a jednotlivými cvikmi. Cielene formuje problémové partie (stehná, zadok, brucho,...) a posilňuje chrbtové svalstvo. Tanečná zostava, ktorá slúži na rozohriatie organizmu je veľmi jednoduchá a po nej nasleduje posilňovanie s váhou vlastného tela, s činkami alebo gumičkami. Je to hodina len pre začiatočníkov, skôr narodených a s vyššou telesnou váhou!

 

FatBurner

FatBurner je dynamická podoba BF. Tanečná zostava trvá 30-40 minút (niekedy prekladaná šprintom na mieste, dynamickým posilňovaním, joggingom a podobne) a následné posilňovanie s váhou vlastného tela na problémové partie (stehná, zadok, brucho,...)Nie je to hodina pre začiatočníkov, ani choreografiou, ani kondíciou.

 

ZumbaFitness
Zumba je tanečná fitnes hodina plná energie, skvelej hudby a dobrej nálady. Kombinuje dynamickú latinsko-americkú hudbu a latinsko-americké tance spolu s aeróbnymi pohybmi. Využíva tance ako Salsa, Merengue, Cumbia, Reaggaeton, Flamenco, Hip-hop, Cha-cha, Samba, Calypso, Belly Dance a omnoho viac... Vychádza z princípu, že cvičenie by malo byť zábavné a jednoduché. Je to cvičenie, ktoré Vám zaručene zdvihne náladu! Choreografie striedajú pomalé a rýchle rytmy na princípe intervalového tréningu s cieľom spaľovať tuky, vyformovať a posilniť celé telo. Zameriavajú sa na svalové partie ako zadok, nohy, ruky, brucho a srdce. Je to hodina aj pre začiatočníkov.

 

TaeBo
TaeBo je moderný športový systém, ktorý na základe dynamického cvičenia na rýchlu hudbu dokáže veľmi účinne zvýšiť fyzickú kondíciu, redukovať telesnú hmotnosť a zvýšiť svalovú silu. TaeBo je zábava spojená s drinou, hlasným rátaním, potením sa, s kondičkou, prekonávaním samého seba a svojich hraníc. Tento šport prináša optimálne spojenie bojových prvkov so zdravotným aspektom. Používajú sa údery a kopy z rôznych druhov bojových umení a športov, ako je napr. karate, taekwondo, kickbox a box, je však kladený dôraz na ich správne prevedenú techniku. TaeBo ponúka nielen zábavu a dobrú náladu, ale aj svoju filozofiu, ktorá môže zmeniť postoj človeka k stresu a problémom, ktoré život prináša, upevňuje vôľu a zvyšuje sebavedomie. Duchovným otcom TaeBa je americký majster sveta v karate, šampión v boxe a herec z akčných filmov Billy Blanks. TaeBo sa zameriava sa na všetky svalové partie, ako zadok, nohy, ruky, chrbát, brucho a ten najdôležitejší sval tela, srdce. V hodinách Tae-bo neexistuje choreografia. Jednotlivé údery, kopy a kombinácie jednotlivých techník sa opakujú len raz na každú stranu. Tým sú hodiny vhodné pre ľudí, ktorí neradi chodia na aerobik práve kvôli zostavovaným choreografiám, pre tých, ktorí majú problém si zapamätať poradie prvkov za sebou, jednotlivé kroky a otočky. Je to hodina pre kondične zdatných cvičencov a tých, čo ju chcú získať.

MusclePower
MusclePower je cvičenie, pri ktorom sa zvyšuje pulzová frekvencia na úroveň, kedy sa spaľujú zásoby tuku, ale nerobia sa tanečné choreografie! Cvičenie prebieha s veľkým počtom opakovaní jednotlivých cvikov, ktoré cielene formujú problémové partie (stehná, zadok, brucho,...) a posilňujú chrbtové svalstvo. Je to hodina aj pre začiatočníkov.

BodyStep – to je pevný zadok!
Step aerobik je rytmické vystupovanie a zostupovanie na stupienok (step), ktoré bolo pôvodne využívané v rehabilitačnej praxi. Hodina sa začína rozohriatím (warm-up) choreografiou, ktorá sa zvyčajne skladá z troch blokov. BodyStep je ľahšia forma StepAerobiku v náročnosti na choreografie – sú tam ľahšie krokové variácie. Ak však cvičenci nie sú dostatočne zdatní, alebo je choreografia aj tak náročná, inštruktor ju skráti na jeden blok. Ten sa potom snaží naučiť, aby sa cvičenci poriadne zahriali. Potom nasleduje posilňovanie celého tela s pomocou stepu i bez neho, vlastnou váhou i pomocou činiek či gumičiek. Ale na záver odchádzate z hodiny dobre naladení. Je to hodina aj pre začiatočníkov.

OverBall
Cvičenie s overball-om je vhodné pre dospelých i pre deti. Ponúka množstvo cvičebných variácií, pomôže vám precvičiť a ponaťahovať všetky telesné partie. Cvičenie s ním zvládnu aj starší ľudia, pretože sa hodí aj na pomalé, rehabilitačné a relaxačné cvičenia. Cieľom cvičenia s OverBall-om je telesná rovnováha, teda rovnováha medzi svalovými skupinami, z ktorých niektoré musíme posilniť a iné natiahnuť tak, aby náš pohybový systém fungoval správne, bez problémov a bolestí. Je to unikátne spojenie rôznych cvičebných techník - power stretching, pilates, balantes, chrbtová gymnastika, fitness yoga, pretvorí naše svaly na pevné, pružné a štíhle. Naše kĺby a chrbticu uvoľní a zmierni bolesti. Balantes posilňuje hlboké vnútorné svaly okolo chrbtice, chráni a predchádza  „vyliatiu“ platničky. Taktiež odbúrava vnútorný tuk, ktorý je veľmi nebezpečný pre zdravie /viď priložený článok, Vnútorný telesný tuk/Overball je podobný fitlopte, len je menší /priemer asi 26 cm/I keď sa to nezdá, overball má nosnosť až 150 kilogramov. Nemusíte sa teda obávať, že keď sa naň posadíte, praskne alebo inak sa poškodí. Môžete cvičiť s úplne /pre pokročilých/ alebo čiastočne nafúkanou loptou. Mali by ste pred cvičením odložiť všetky šperky, aby ste loptičku nepoškodili. Hodina s OverBall-om využíva loptičku celú hodinu. Aj na začiatku, keď je rozohriatie, aj pri posilňovaní celého tela. Počas tejto hodiny sú do choreografie vkladané silové prvky (výpady, squaty, plié...) a balančné cvičenia. Je to hodina aj pre začiatočníkov.

FitBall
FitBall patrí medzi hodiny, pri ktorých sa nezaťažujú kĺby ani chrbtica. K cvičeniu sa používa veľká gymnastická lopta. Toto cvičenie kladie dôraz na správne sedenie a držanie tela, pričom zapájame a uvedieme do rovnováhy všetky svaly. Je to jedna z liečebných metód pre rehabilitáciu ortopedických a neurologických pacientov. V priebehu veľmi krátkej doby sa lopta stala veľmi populárnou a vďaka svojim vlastnostiam a účinkom sa začala hromadne využívať i v oblasti fitnes.  Priebeh hodiny: Prvých dvadsať minút je zameraných na zahriatie, kedy sa cvičí pri vyššej intenzite. Potom nasleduje posilňovanie rôznych svalových skupín a na záver je strečing -  natiahnutie svalov, ktorý zaberie zhruba posledných päť minút. FitBall zlepšuje psycho-fyzickú kondíciu optimálne rozvíja pohybové schopnosti kompenzuje jednostrannú záťaž a nesprávne pohybové návyky posilňuje hlboké vnútorné svaly prispieva k natiahnutiu skrátených svalov uvoľňuje kĺby prispieva k osvieženiu, relaxu i k pobaveniu. Je to hodina aj pre začiatočníkov.

Dance Aerobic
DanceAerobic je tá najúžasnejšia forma cvičenia stvorená pre ženy, ktoré majú radi tanec s Aerobicom. Nielenže pri nej formujete postavu a spaľujete kalórie zábavnou formou, ale Vaša myseľ  sa zbaví celodenného stresu a po cvičení sa budete cítiť plná energie.
Zlepšuje nielen držanie, ohybnosť tela a ladnosť pohybov, ale zvyšuje aj vaše sebavedomie a dáva Vám nový pocit ženskosti a zmyselnosti. Celá hodina sa nesie v znamení rôznorodých komplikovaných choreografií. Nie je to hodina pre začiatočníkov, ani choreografiou, ani kondíciou.

 

BellyDance BellyDance - Brušný tanec je jednou z najstarších tanečných foriem.

Ženy ním vyjadrovali svoje city a spätosť s prírodou. Tancom sa uvoľnia bloky a napätia. Zlepší sa pohyblivosť kĺbov, posilní svalstvo chrbta, panvy, upravia sa menštruačné a klimakterické problémy. Brušný tanec nie je obmedzený vekom ani postavou. Žena sa naučí pracovať s prapôvodnou ženskou energiou, ktorá jej umožní objaviť svoju ženskosť, krásu a sebavedomie. Je to krásny druh pohybu, lahodný oku, posilňujúci telo, ale hlavne vyzdvihujúci ženskú podstatu. Nie je to len práca s telom ale aj s energiou. Kladieme veľký dôraz na správne dýchanie, držanie tela a prácu s centrom. Súčasné ženy sú veľmi uponáhľané, dýchajú plytko a „nestíhajú“ dýchať do bruška. Dokonca ani móda im to neumožňuje, lebo vraj moderné ženy sú s plochým bruchom. Pri orientálnom tanci sa vyplavujú hormóny šťastia a je úžasné sledovať ich účinky už počas tréningu. Tancujeme naboso – máme kontakt s matkou zemou. Pracujeme s lonom – čo je tiež symbol materstva. A to je najdôležitejšia úloha žien. Je to hodina aj pre začiatočníkov. 

 

Joga
Joga je veda o tele, mysli, vedomí a duši. Joga znamená spojenie, zjednotenie, rovnováhu a vyváženosť. Je známa po celom svete a používa sa v mnohých významoch. Označuje filozofiu, duchovnú náuku, používa sa pre telesné aj duchovné cvičenia. Všetky tieto významy majú svoje opodstatnenie.
Slovo joga sa v súčasnej dobe objavuje v našom živote dosť často. Nachádzame ho v knihách, časopisoch, v televízii, vo fitnescentrách. Pravdepodobne každý má vlastnú predstavu, čo joga znamená. Niekto si ju spája so zdravým pružným telom v neobvyklej pozícii, iný s nehybným jogínom v meditácii alebo s filozofiou Východu. Joga je toto všetko a ešte omnoho viac.
Je veľmi ťažké definovať jogu niekoľkými slovami. Bezpochyby je však joga jedným z najúplnejších a najuniverzálnejších systémov. Je to ucelený pohľad na život ľudstva, ostatných živých bytostí a na celý vesmír. Joga nás učí, že všetky aspekty života sú neoddeliteľne prepojené a že jedine realizáciou a zážitkom tejto úplnosti môžeme uspokojiť svoj vnútorný hlad po poznaní a trvalom šťastí. Veda, múdrosť jogy je večná. Je uchovávaná v nemennej podobe indickými svätcami a mudrcmi, ktorí v meditáciách skúmali prírodu a vesmír a dosiahli úplné poznanie všetkých zákonov existencie. Je to hodina aj pre začiatočníkov.

 


            Facebook         youtube         fotogaleria